4/26/2015

Indie




Albo odnoszę tylko takie wrażenie, albo Indie stało się bardzo popularne. W każdym razie na stronach pokroju tumblra widać duży wysyp „#indie”, nawet nie zawsze adekwatnie do treści...
Czy ktokolwiek wie, co to jest Indie? To nie tajemnica, że skrót pochodzi od słowa Independent, tj. niezależny i równocześnie oznacza indywidualizm. Już samo użycie tych dwóch wyrazów w określaniu Indie wręcz uniemożliwia większą generalizację tego nurtu. Ale postaram się to nieco przybliżyć.
Indie propaguje indywidualizm, co za tym idzie, ludzie, którzy uważają się za Indie robią to, co kochają i co uważają za najlepsze dla samego siebie. Bardzo ważna jest tu muzyka, o której można powiedzieć tylko tyle, że jest kompletnie indywidualna w tym nurcie i nie da jej się objąć sztywno ramami. Bycie Indie polega na byciu sobą, okazywaniem tego w swoim stylu, byciu odważnym, żeby wyrażać siebie. Chodzi o to, żeby nie martwić się opinią innych i robić to, co sprawia nam przyjemność. Tworzyć swój własny styl, słuchać swojej własnej muzyki, mieć swoje własne zdanie i nie bać się o nim mówić publicznie.
Indie kładzie nacisk na wyrażanie siebie w artystyczny sposób, poprzez malowanie, pisanie, granie czy temu podobne. Z własną opinią wiąże się jednak większa wiedza w temacie i szeroki zakres informacji, a o swoich zainteresowaniach powinno się mówić otwarcie, nawet jeśli nie są popularne, czy szeroko akceptowane.
Indie to bycie sobą. W takim wypadku każdy powinien być Indie.



~***~

Znowu się leniłam, wieeeeem.
Jakoś się gubię. Tylko nie wiem gdzie i co tak właściwie gubię.
No nic... może się odnajdę.
popytaj mnie - ASK 

18 komentarzy:

  1. Powiem szczerze,że nigdy o #indie nie słyszałam..
    Ciekawa notka!
    Pozdrawiam!
    Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyjdę może na najgłupszego człowieka na świecie, ale nie wiedziałam o tym, że #indie oznacza indywidualizm ;o
    Lubię takie ciekawostki, jest okey! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz spotykam z #indie, ale dobrze, że wyszłam na głupią tutaj, a nie przy ludziach, którzy spojrzeliby na mnie krzywo. xD
    Ech, może to dlatego że nie mam tumblra. :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Awr.. denerwują mnie ludzie którzy wmawiają że są indie albo grunge tylko dla tego że to jest "modne".
    Pozdrawiam xd

    podmarzeniami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej nie przeglądam tumblra i tego rodzaju stron, więc do tej pory nie słyszałam o Indie. Pomysł sam w sobie bardzo mi się podoba, bo rzeczywiście warto być sobą, bez względu na opinie innych. Warto też mieć jakieś pasje i zainteresowania, szczególnie jeśli są dosyć nietypowe. Mimo wszystko obawiam się, że teraz na bycie niezależnym czy indywidualnym zapanuje moda i nagle okaże się, że wszyscy są "indie" czyli tak właściwie nikt nie będzie.

    Pozdrawiam
    b-u-n-t
    teorainn

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że ciekawie piszesz. Obserwuje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę przydatny post, nawet nie wiedziałam że słowo Indie pochodzi od Independent ;))

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie, że przybliżyłaś mi to, bo nie wiedziałam wielu z tych rzeczy :) Wszystko jest bardzo dobrze opisane, masz ciekawy styl :)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiedziałam, że #Indie oznacza indywidualizm. Fajnie piszesz, można się dowiedzieć ciekawych informacji!
    Pozdrawiam :)
    www.ala--blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Hashtag Indie to kolejny przykład zrobienia z czegoś mody. To tak jak z koszulkami z Che Guevara - 80% (zakładam wersję optymistyczną w moich rachunkach) nie wie nic o tej postaci, ale skoro wszyscy mają ten pysk na koszulkach to muszę mieć i ja. Albo bycie emo. Były sobie osobniki rozumiejące ten nurt (ja za cholerę nigdy go nie rozumiałam ,ale ok;)) a nagle pojawiła się fala "czegoś" co uważa, że ubranie pasiastych, ciemnych strojów, zapuszczenie grzywki, społeczna praca w ramach płaczki przy muzyce Panic! At The Disco to bycie emo;)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne:)
    obs/obs?
    kochana poklikasz? bardzo proszę<3
    http://mylife-tasia.blogspot.com/2015/05/choies.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz słysze to określenie :) Miłego dnia :)

    http://maadeleinefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. już słyszałam o tym określeniu - nawet dużo razy.
    http://karka-skoczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiedziałam, że to takie popularne ;)
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo interesujący post. Nie przeglądam często Tumblra chociaż mam tam konto i nie miałam pojęcia że jest to aż tak popularne.
    Fajny szablon bloga :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  17. Też ostatnio zauważyłam rosnącą popularność tego słowa w odniesieniu do wielu, wielu rzeczy na tumbrze. Mi zawsze jakoś kojarzyło się to z Indiami, tak to bywa :D Na pewien sposób każdy powinien być "indie", ale właściwie nawet nazwa do tego niepotrzebna... ja to ja. Wyrażanie siebie to wyrażanie siebie. I z nurtem i bez warto żyć po swojemu ;)
    opowiastki--prawdziwe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Fajnie jeśli zostawisz po sobie ślad!